Äntligen!

Nu är "earlgrey" äntligen tillbaka på bloggen. Mycket har hänt sen jag senast skrev...den 12 april.

Veckorna som gått har innehållit både ljus och mörker . Så är ju våra liv.

Fredagen den 17 april tog vi syskon farväl av vår älskade mamma. Begravningen hölls redan i slutet av december. Och nu var det dags för urnsättning i Stockholm., Vi hade en fin stund vid släktgraven. Solen lyste. Vi tackade Gud för mamma. Sjöng "tryggare kan ingen vara". Min bror läste en dikt om flyttfåglar. Vi hjälptes åt att sätta urnan i jorden.Innan vi lämnade kyrkogården planterade vi några blommor. Det var en fin avslutning på en fin människas liv.Som att sätta punkt i en berättelse.

Nu kommer ett nytt stycke. Mamma har gått in i sitt eviga hem. Det hon lämnat kvar efter sig är som ett arv att förvalta:

Ett stort hjärta för människor, särskilt barn

Oerhörd gästvänlighet

Uthållig förebedjare

Vetgirighet mm

Jag känner mig väldigt priviligierad att ha fått ha en sån mamma i 56 år.


Söndag den 19 april fick jag förmånen att vara med en vän på BB när hon fick sitt tredje barn. Så fascinerande att välkomna en helt ny människa! Efter att ha fött barn sex gånger var det en speciell upplevelse att vara med som stöd

och inte själv vara patient..Livet är en fantastisk gåva från Gud. Den lilla tjejen är ett underverk!


Så idag den 29 april på förmiddagen blev jag åter igen farmor!! Välkommen älskade barnbarn! Nu har Molly fått en lillasyster. Det blir spännande att få hålla den lilla "pärlan" i famnen.

Ja detta är livet.... Att möta det som livet innehåller med vetskapen om att jag är i Jesu kärlek. Där får jag bli kvar. Oavsett.

För mig är det att leva. På riktigt!

Kram Yvonne






Kommentarer
Postat av: Jemima

du är så duktig mamsi!

2009-04-29 @ 19:53:23
URL: http://miaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0