Sommarens skönhet...

Sitter här vid datorn och tittar ut på Öresjös glittrande vatten. Dagens sista solstrålar reflekteras mot de små vågorna. Vilken sommardag vi haft i dag!
Kaffetåren utomhus i eftermiddags avnjöts till en våldsam värme. Sommaren med dess ljus och skönhet försöker hålla sig kvar. Och inte mig emot.
Utanför vår groventré har den (sommaren) tagit spjärn i min blomlåda. En gammal margarinlåda jag fått av min bror, är just nu ett hem för de mest underbara sommarastrar jag sett.
Jag stannar till där ibland. Och mitt hjärta blir helt varmt. Dessa små blommor sådda av mig för många veckor sedan känns som riktiga under. Eftersom mina fingrar vanligtvis inte är gröna känner jag en viss stolthet.
Och ändå....Jag har sått och vattnat men själva växandet har inte jag kunnat ordna. Det är Guds förtjänst.
Det facinerar mig hur vi människor kan samverka med Gud, mitt i vårt naturliga liv. För där är ju Han. Vår skapare, astrarnas skapare, vågornas ursprung.....
Jag är glad att få finnas till, i denna min stund på jorden. Och få njuta ännu lite till av sommarens skönhet.
Varma kramar Yvonne







RSS 2.0