Vilket liv!

Vilket liv jag har!
Hit till detta liv föddes jag av en fantastisk mamma. En mamma som alltid givit av sig själv, tänkt på andra och älskat obegränsat. Jag fick växa upp med både en mamma och en pappa och dessutom två syskon.
I den trygga uppväxten formades och fostrades jag. Där fick jag tidigt lära känna Jesus. Självklart, kan jag tänka ofta. Men när jag stannar upp och utvärderar vad jag fått med mig i livet blir tacksamheten stor. Vilket liv!
Så här i påsktid går mina tankar till den som visat det verkliga livet med stort L: Jesus.
Hans ständiga omsorg om oss, Hans fullkomliga offer av fri vilja.... Vilket LIV det talar om!
Han Livets furste,delar mitt liv, mina tankar, hör mina önskningar, håller min hand....m a o älskar mig. Det kallar jag liv med kvalitet.
Det påskdagen säger oss, att Jesus uppstått, och sitter i himlen och ber för mig idag gör att jag vill leva. "Min Jesus lever. Därför vill jag leva....."
Så fyll inte ditt liv bara med år. Fyll också åren med liv. Riktigt liv!
Kramar Yvonne

Kommentarer
Postat av: Jemima

du är så duktig mamsen! :)

2009-04-13 @ 10:37:47
URL: http://miaj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Verkligen fint skrivet ch så sant!

Gud är sannerligen god.

Kram linnea (simons fru)

2009-04-17 @ 21:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0